2019.06.11.

MOA túra :-)

30 hegy van Magyarországon, amelyeknek az említése valamit megindít bennem, de mindösszesen kettő van, amely érzelmileg nagyon mély hatással van rám. Az egyik aCsóványos a Börzsönyben, a másik a Prédikálószék a Visegrádi-hegységben. Bár volt idő, amikor évente többször elzarándokoltunk ide, az elmúlt 10 évben csak ötször jutottam el erre a csúcsra. Most az osztályom 5 lelkes tanulójával másztuk meg. Egy horrorisztikus busz utazás után, a hangulatos Dömösön megfrüstököltünk. Emlékeztettem a gyerekeket szerencsétlen I. Béla királyra. Bálint pontosan emlékezett az év közben tanultakra. 10:45 körül, útnak indultunk. Dömösről több turista jelzés vezet a Szentfa Kápolnához. Innen viszont mi a megváltozott útvonalú Piros Háromszög jelzésen emelkedtünk végig. A gyerekek a Vadálló kövek aljáig igencsak megszenvedtek az emelkedővel. A Vadálló kövekhez érve az emelkedő még rosszabb lett, viszont olyan gyönyörűvé és kalandossá vált, hogy a gyerekek el is feledkeztek a fáradságról. Sajnos a fényképek csak a gyatra másolatai a valóságnak. Emlékeztettem őket azokra a Mátyás-kori főúri vadászatokra, ahol a hajtók a vadakat erre a sziklás részre hajtották ki, a vadak a szakadék látványától megdermedtek és könnyen le lehetett őket mészárolni. Valószínűleg egy életre megjegyezték a hely nevét. Bence kétségbeesetten kérdezte, ugye mi nem fogunk vadászni. Én válaszoltam neki, hogy nem. A Prédikálószék csúcsán 2016-ban adtak át kilátót, még én sem láttam. Miután kipihentük magunkat, visszaindultunk Dömösre. Saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy bár lefelé gyorsabbak voltunk (teljesítménytúrázós szlogen: lefelé még a sz.r is gurul) azért ez is nagyon megerőltető és baleset-veszélyesebb is, mint felfelé jönni. Nagyon jól éreztük magunkat és mindenkire büszke vagyok, aki feljött velem Magyarország egyik legszebb és legkeményebb hegyére.

Kattints ide!

Személyközpontú, differenciált oktatás, kis létszámú osztályok, inspiráció, kreatív gondolkodás.

Kapcsolat

MOA Magán Általános Iskola
1031 Budapest, Kalászi utca 5-7.
+36 70 636 7676
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram